Vimexx Facebook

Onderwerp: Icann waarschuwing domain expiration

09-01-2022 12:57

Ik krijg laatste maand meldingen van Icann (tld registrar) dat m'n .net domein zeer binnenkort (begin jan. 2022) verloopt, terwijl ik dat bij Vimexx een jaar heb verlengd (in oktober 2021) en als ik ook op lookup.icann.org m'n domein opzoek dan staat het netjes op Registry Expiration in 2023 ?!

Het lijkt er op dat de email waarschuwing uit sync is met eigen registratie. 

Heeft iemand dat al eens bij de hand gehad? 

10-01-2022 13:37
#3490

Bij navraag aan de helpdesk alhier is door Vimexx gesteld dat er niets aan de hand is. De waarschuwende emails die vanuit de registry (ICANN) zijn verstuurd houden geen rekening met automatisch verlengende systemen.zoals Vimexx dat gebruikt. Ze kunnen die waarschuwende emailtjes vanuit ICANN niet stoppen helaas en deze kunnen dus verwarring geven. Maar zolang Vimexx aangeeft dat de domeinen verlengd zijn (en elders ook te vinden) is er niets aan de hand. Case closed.

05-09-2023 14:36
#4606

Sinds eind vorig jaar is "automatisch verlengen" ook voor mijn domein ingesteld. En recentelijk heb ik een email van de registrar ontvangen dat mijn domein binnenkort gaat verlopen. De helpdesk van Vimexx kan mij dan wel vertellen dat dit een fout van ICANN is die ik moet negeren, maar ik ga echt het risico niet lopen dat ik daardoor mijn domein kwijtraak. Dat "automatisch verlengen" is wat mij betreft een enorme miskleun als dat de consequentie heeft dat de officiële informatie van de domeinen niet langer op orde is. Het is jammer, maar het ziet er naar uit dat dit einde Vimexx is voor mij.

27-11-2023 23:16
#4746

Mij bekruipt hetzelfde gevoel! Ik heb vanmiddag een live chat gehad, en ook ik werd gerustgesteld met dezelfde woorden, nl dat er niets aan de hand is, en dat dit een fout va\n ICANN zou zijn.

Ik wist niet dat ''automatisch verlengen'' aan de bron lag van dit probleem. ik ben helemaal niet gerustgesteld, en ga dus opnieuw contact opnemen met VIMEXX

Ik heb meer garantie nodig van VIMEXX, aangezien ICANN in mail aangeeft dat de Expiration Date al is geweest!

Vorig jaar heb ik hetzelfde probleem gehad.

- 5 van 5 sterren -