19-09-2022 12:21

Hallo, ik heb een domein met hosting bij Vimexx en gebruik ook de e-mail. Deze laat ik doorsturen naar Gmail en dat werkt over het algemeen prima. Echter, ik ben erachter gekomen dat het regelmatig gebeurt dat bepaalde mails niet binnenkomen. Zo had ik bijv. een accountreset aangevraagd bij Feiyr.com, en die mail komt gewoon niet binnen. Ook niet in de webmail, niet in de spam, nergens. De helpdesk laten kijken maar die konden niks vinden in de logs en gaven de schuld aan de verzendende partij. Ik denk echter niet dat het daaraan ligt, want bij andere mensen kwam die mail wel gewoon binnen en ik heb meer problemen met niet-ontvangen mail. Omdat ik dj/producer ben, krijg ik ook promo's (muziek) toegestuurd en een van de diensten die hiervoor gebruikt wordt is promochoons.com . Echter ik krijg nooit, maar dan ook nooit mails binnen hiervan. Ik heb de settings van spam assassin al aangepast naar een zeer hoge threshold, uitzondering gemaakt voor  *@promochoons.com  , zelfs spam assassin uitgeschakeld etc. maar niets helpt. De andere spamfilter staan niet ingeschakeld of gebruik ik niet. Bij de e-mailaccounts ben ik naar het tabje 'files' gegaan en dan zie ik een complete mappenstructuur, maar de enige logs die ik daar kan vinden bevatten weinig info en ik zie niets m.b.t. spam of het tegenhouden van mails. Daarnaast vind ik het raar dat mijn spamfolder (in de webmail) altijd leeg is, daar is nog nooit wat binnengekomen. Het lijkt wel alsof er ergens een filter actief is dat heel veel tegenhoudt en alles direct verwijdert, maar ik kan dat niet vinden in de diverse settings en dat heb ik zelf nooit ingesteld. Als ik alles laat staan zoals het stond toen ik het domein + hosting aanvroeg, dan merk ik dus heel duidelijk dat diverse mails niet binnenkomen (en dan heb ik het dus niet over doorsturen naar Gmail, het komt gewoon echt niet binnen). Als ik zelf dingen aanpas in spam assassin dan werkt het nog steeds niet.

Kortom: wie kan me hierbij helpen? Zijn er ergens logfiles te vinden waarin ik kan zien wat er eventueel gebeurt? Zijn er naast spam assassin nog andere filters actief die ik zou kunnen uitzetten? Zijn er meer mensen met dit soort problemen? Kan het zijn dat bepaalde adressen of servers op een blacklist staan en zo ja, kan ik dat inzien? 

Alle hulp is welkom, alvast bedankt!