Vimexx Facebook

Onderwerp: Domeinen opzeggen - Pagina 2

23-10-2023 12:50

Weten jullie waar ik de opzegtermijnen van de domeinen kan vinden?

Ik heb 2 domeinen die ik niet wil verlengen, maar Vimexx geeft aan dat ik te laat ben met opzeggen. Dit terwijl het volgende termijn pas in december ingaat.
En ze willen deze nu toch in rekening brengen

In de voorwaarden kan ik dit vinden:
 

"Automatsche verlenging vindt alleen plaats indien de gehele betaling, voor de verloopdatum, door Vimexx is ontvangen en verwerkt "

"Indien Opdrachtgever voor de verloopdatum niet heeft voldaan aan de verplichtingen die horen
bij de automatische verlenging van de Diensten dan wordt de Overeenkomst geacht te zijn
ontbonden op de verloopdatum."

"Onder verloopdatum wordt verstaan de datum waarop de verplichting van Vimexx om Diensten
te leveren uit de hoofde van de Overeenkomst met Opdrachtgever eindigt. De verlooptijd is
gesteld op 00:01 uur op de verloopdatum."

Ik probeer dit al met de administratie te regelen, maar zij adviseerde mij de vraag op dit forum te stellen.
Ik ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen.

01-01-2024 11:09
#4795

Waarom doe je dat hier niet? Laf.

01-01-2024 15:59
#4796

"Hjalmar M", die net als Benyamin, net als Steven van der Velde een niet bestaand persoon bij vimexx is, nergens te bereiken of benaderen is, want ze weten dondersgoed waar het probleem zit, in dezen, namelijk bij hun idee om voor hun klanten een opzegtermijn te verzinnen die zogenaamd bedoeld is om het kwijtraken van een domeinnaam te voorkomen. Heel apart dat je zelfs als je een account en login bij vimexx hebt, waarmee je je eigen namen kunt beheren, dan NIET in staat wordt gesteld om de door jou beheerde naam ruim vantevoren op te zeggen. Maak dat de kat wijs. Heel 'toevallig' heb je juist 40 dagen NA het verlopen van de naam nog tijd om de beslissing om te draaien; https://www.sidn.nl/nl-domeinnaam/domeinnaam-opheffen-ongedaan-maken   Dat vimexx dan verzint om daar 85 dagen van te maken door opzeggen notabene voor de klant zelf onmogelijk te maken raakt kant noch wal.

   
06-01-2024 11:21
#4804

Ook hier hetzelfde probleem. Ik heb nu een behoorlijk rekening gekregen van domeinnamen die ik wilde laten vervallen. Wij hosten onze klanten bij Vimexx maar gaan nu alles binnenkort overzetten. Ook op Trustpilot gaan we ons verhaal uitgebreid doen. We wisten eigenlijk al toen Vimexx overgenomen zou worden dat zulke problemen in de maak waren. Helaas ie Vimexx niet meer het bedrijf dat het was. We stoppen er mee.

10-01-2024 22:54
#4811

Ik heb inmiddels een reactie van het ACM.
Volgens hun mag Vimexx gewoon een betaalverzoek sturen vanaf de door hun vastgestelde 45 dagen vooraf, maar de opzegtermijn is toch echt maximaal 1 maand. Wel is het zo dat zodra je betaald je daarmee aan geef dat je akkoord bent met de verlenging. Aangezien ACM pas nu heeft gereageerd (i.v.m. de feestdagen heeft het vermoedelijk wat langer geduurd) heb ik de betaling inmiddels al voldaan en daarbij helaas akkoord gegaan met de verlenging.

Voor iedereen die nog niet betaald heeft: mail ook even naar info@consuwijzer.nl
Zelf heb ik inmiddels alle domeinnamen en pakketten op "niet verlengen" gezet, dus als het goed is loopt alles vanzelf af. Ik zal hooguit nog de domeinen verlengen die ik op "anoniem" wil laten staan.

16-01-2024 23:21
#4821

Ik heb hetzelfde probleem. Ik wil een abo opzeggen wat nog loopt tot 20-2-2024.

Omdat ik wilde downgraden van hosting pakket en ik op cpanel zat moest ik eerst al een basic pakket aanschaffen. Dat heb ik in dec gedaan. Mijn oude pakket wilde ik opzeggen maar men moest dit eerst nog verhuizen. Dit kon pas in Januari. Verhuizing is afgerond, wil oude pakket opzeggen en nu moet ik eerst weer betalen?? 

Mijn factuurdatum was al op 6 Jan , nog voor dat alles verhuisd was. En nu kan ik niet meer opzeggen? Uhm 8 dagen bedenktijd? (Vanaf 20-2_2024!!!l)

Erg klantonvriendelijk

17-01-2024 00:38
#4822

Lees Artikel 17.5 in hun voorwaarden.
Wanneer je niet betaald wordt de dienst of product stopgezet op de afloopdatum volgens contract. Dan ben je er toch ook :)
 

22-01-2024 11:15
#4828

Nee, want dan kan iedere gek je domeinnaam inpikken. Het punt is juist dat ze ons als klanten niet in staat stellen een domeinnaam tijdig uit te verhuizen op deze manier. Ze doen alsof het hun naam is, alsof het aan hun is om te besluiten wanneer die verloopt. Volkomen debiel dit.

 

29-01-2024 15:38
#4850

Je hebt na verloop altijd nog 40 dagen quarantaine bij SIDN, dus site down, melding vimexx; je hebt niet op tijd verlengd en je haalt hem uit quarantaine, toch...?

- 5 van 5 sterren -