Vimexx Facebook

Onderwerp: (sub)domein herleiden naar eigen DDNS

23-04-2018 11:20

Hallo,

Ik zou graag een subdomein van mijn domein hier bij Vimexx willen laten herleiden naar mijn eigen hosting thuis. Van mijn ASUS router krijg ik een DDNS toegewezen, welke ik graag wil gebruiken om wat services publiekelijk beschikbaar te maken.

Nu heb ik al even onderzoek gedaan en kwam ik uit op jullie FAQ over SRV records, maar daar hebben jullie het alleen over DirectAdmin. In "DNS records wijzigen" onder Dashboard>Domeinbeheer, wordt er ook SRV genoemd maar is mij onduidelijk hoe dit precies in zijn werking gaat. Ik heb hieronder een nog niet opgeslagen SRV-record bijgevoegd. Ik ben benieuwd of hij doet wat ik wil bereiken:

  1. hij maakt het subdomein test.domein.nl aan ( uiteraard voor mijn domein i.p.v domein.nl )
  2. hij forward dit domein naar xxx.asuscomm.com:8080 ( uiteraard weer mijn eigen DDNS hier)

Ik kan best uit de voeten met DNS en rerouting, maar door de 3 à 4 uur wachttijd is experimenteren wat moeilijk en een post schrijven met een paar simpele vragen leek me een goed alternatief!

Alvast bedankt voor e.v.t reacties.

Met vriendelijke groet,

Daan B

 

 

23-04-2018 11:23
#1326

Er ging even wat mis met het bijvoegen, hopelijk hier een link met het goede plaatje SRV-record 

23-04-2018 16:20
#1327

Beste Daan,

Dank voor je post op ons forum!

We hebben dit opgelost door een . aan het einde van hetgeen in de content toe te voegen.

Met vriendelijke groet,

Naud

23-04-2018 20:20
#1329

Beste Naud,

Hij pakt inderdaad met een punt achter het adres van de content de SRV-record op.

Echter heb ik nu al best even gewacht en hij herleidt hem nog niet naar de "hello world" webserver die ik thuis heb luisteren op 8080. Volgens mij heb ik het record om 15:00 aangemaakt

Kan het zijn dat ik het hele SRV-record gebeuren verkeerd begrijp? Ik wil het in gebruik nemen om de volgende twee redenen:

  1. Het biedt een mogelijkheid om naar een DDNS te herleiden, niet naar een enkel IP-adres (thuis-IP is natuurlijk dynamisch met particulier-ambo)
  2. Met het subdomein wat hij gelijk aanmaakt (toch?), zet ik niet direct alle poorten open van mijn thuisadres op dat subdomein. alleen de poort die ik aangeef bij het maken van het record, in het "poort" vakje.

Met vriendelijke groet,

Daan B

 

24-04-2018 19:02
#1332

Beste allemaal, 

Na veel research kom ik er achter dat een webserver-poort openen via een SRV record niet de beste methode is. Uiteindelijk heb ik het opgelost door alleen poort 80 open te zetten bij mij thuis, en daar een reverse proxy (apache) op te draaien die via 1 poort ( poort 80 ) alles redirect naar de services die ik binnen nodig heb. 
Ik heb uiteindelijk mijn subdomein doorgezet d.m.v een CNAME-record , naar mijn DDNS domein . Let op dat hier weer in de "content" een punt achter je adres moet. b.v: "sub.domein.nl."

 

Hopelijk helpt dit iemand die op dezelfde vraag strandt!

 

Mvg,

 

Daan B

30-10-2018 20:14
#1722

Hallo Daan,

Ik vroeg mij af, puur uit interesse, heb jij alleen een domeinnaam aangevraagd? Of ook met hostingpakket. Ik kan namelijk niet echt opnamen of het mogelijk is om subdomeinen aan te maken met alleen een domeinnaam. Ik wil zelf namelijk ook een thuisserver draaien en via een reverse proxy via ddns dit doortzetten naar mijn subdomeinen.

 

Alvast bedankt!

- 5 van 5 sterren -