Vimexx Facebook

Onderwerp: Sub-subdomein en Let's Encrypt

14-06-2018 20:28
Via DirectAdmin heb ik een subsubdomein aangemaakt, bijvoorbeeld staging.foo.bar.nl ("staging.foo" ingevoerd en A/AAAA-records en directory worden netjes aangemaakt). De onbeveiligde site op dit subdomein is prima bereikbaar, alleen loop ik tegen een probleem aan bij SSL-certificaten: als ik nl. een wildcard-certificaat aanvraag bij Let's Encrypt, worden alleen (alle) subdomeinen van een geldig certificaat voorzien (*.bar.nl), maar dit is uiteraard niet geldig op staging.foo.bar.nl. Ik kan hiervoor wel een los (legacy) certificaat aanvragen, maar dan moet ik weer alle subdomeinen afzonderlijk selecteren in de oude interface en kan ik niet ook (in plaats daarvan) een wildcard-certificaat aanvragen voor de rest (want deze overschrijft het certificaat dat ik even daarvoor voor staging.foo.bar.nl heb aangevraagd met *.bar.nl). Is er een oplossing waarmee ik een legacy certificaat kan aanvragen voor staging.foo.bar.nl en een wildcard-certificaat voor alle overige subdomeinen?
02-07-2018 13:37
#1482

Helaas ondersteund op dit moment onze lets encrypt wildcard nog geen sub sub domeinen. Ik zal dit toevoegen aan de wish list en daarmee kijken of het mogelijk én haalbaar is en dat in een volgende update eventueel meenemen! 

19-08-2018 21:10
#1579
Bij mijn weten ondersteunen wildcard-certificaten nooit sub-subdomeinen. Wat er zou moeten gebeuren is dat voor het domein en alle subdomeinen een wildcard-certificaat aangevraagd wordt, en voor ieder sub-subdomein een legacy certificaat.
- 5 van 5 sterren -