Vimexx Facebook

Onderwerp: Externe Domeinnaam gekoppeld. Problemen externe mail?

14-10-2019 01:02

Beste Vimexx,

Ik heb via de handige handleiding een domein van mijndomein.nl via nameservers gekoppeld. De website staat online en is toegankelijk. Echter kreeg ik van de klant te horen dat het mailverkeer het niet meer doet ( ook geregristreerd bij mijndomein.nl ). Kan dit gebeuren omdat ik het domein heb gekoppeld aan Vimexx? Wat kan ik doen om het weer online te krijgen? Heb iig bij MX Records Local Mail Server uitgezet.
 

Mvg,

15-10-2019 09:31
#2223

Johan, 
Ik heb hetzelfde gehad, komt omdat ze intern anders (of beter gezegd niet) naar de mx kijken. Omdat je mailt van en naar een domein die gehost wordt bij de zelfde partij zal de mail bij hun in het mail systeem staan. Dus mocht je bij mijndomein nog een mailbox hebben op dat domein kan je misschien daar de mail nog terug halen. 

Ik heb het voorheen opgelost door contact te zoeken met mijndomein waarna ze de interne mail koppeling weg hebben gehaald en alles weer werkte. 


Gr.
Ricardo

16-10-2019 09:27
#2224

Beste Ricardo,

Dank voor je antwoord. Gelukkig ben ik er samen met Vimexx uitgekomen. Op mijndomein stond ook een handleiding om een domein en e-mail te koppelen aan Wix. Hier heb ik veel aan gehad.
Voor de geïnteresseerden onder ons heb ik het zo gedaan:

Eerst nameserver overgezet naar Vimexx -> handleiding:https://www.vimexx.nl/help/domeinnaam-koppelen-aan-webhosting-pakket
Toen hebben we in de DNS de MX, TXT en CNAME veranderd naar:

Type: MX Prioriteit: 10 Hostnaam: jouwdomeinnaam.nl Verwijst naar: mailfilter1.mijndomein.nl Type: MX Prioriteit: 10 Hostnaam: jouwdomeinnaam.nl verwijst naar: mailfilter2.mijndomein.nl Type: TXT Hostnaam: jouwdomeinnaam.nl TXT-waarde: v=spf1 a mx include:spf.mijndomeinhosting.nl ~all

Type: CNAME
Naam: mail
CNAME-waarde: mail.DomeinVanMailhosting.nl

Tevens ook nog in MX Records (Kopje onder E-mail Management) Local Mail Server uitgeschakeld.

Mocht dit niet helpen, helpt Vimexx u graag verder ;).

- 5 van 5 sterren -