Vimexx Facebook

Onderwerp: Praat mee over: Wat is een DDoS aanval?

26-04-2018 16:45

Er is een nieuw Blog artikel gepubliceerd!

"Je hoort er steeds vaker over in het nieuws: DDoS aanvallen. Velen weten wel dat een DDoS aanval iets slechts is, maar weten niet precies wat deze aanval inhoudt. Hoor jij ook bij deze groep? Lees dan in onderstaande alinea’s wat een DDoS aanval precies is, wat de gevolgen (kunnen) zijn van een DDoS aanval en hoe je kunt voorkomen dat je het slachtoffer wordt van een DDoS aanval."

Lees het volledige artikel op https://www.vimexx.nl/blog/wat-is-een-ddos-aanval

17-08-2018 22:10
#1576

Interessant, maar als klant met een compleet hosting pakket van Vimexx zou ik graag meer tips krijgen. Het follow-up artikel (https://www.vimexx.nl/blog/hoe-werkt-een-ddos-beveiliging) geeft ook weinig info. 

Volgens mij zijn dit (Enkele systemen die kunt gebruiken om je server te beschermen tegen DDoS aanvallen, zijn Arbor Networks, Riorey, DefensePro en Fortinet.), geen systemen die ik zelf kan installeren. 

Het lijkt erop dat deze blogposts meer voor SEO doeleinden geschreven worden, dan dat ze daadwerkelijk informatie geven waar klanten van Vimexx wat aan hebben. 

18-08-2018 18:41
#1577

Hi Kasper,

Goede opmerking! Als webhosting gebruiker is het de taak van de provider(vimexx) om te zorgen dat een DDoS aanval tegengehouden word en het slechte verkeer gewassen word. Dit is bij ons het geval en hoef jij je als eindgebruiker geen zorgen over te maken. Het kan echter ook zijn dat jouw website specifiek op een andere manier last heeft van een DDoS aanval. 

Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat er veel 'nep' bezoekers gestuurd worden naar jouw website en hierdoor jouw rekenkracht of dataverkeer binnen jouw pakket opraakt. Deze aanvallen zijn vaak te klein om op groot niveau te filteren, want het is voor ons tussen alle bitjes en bytes lastig te zien dat dit slecht verkeer is, wat voor jou uiteraard geen juist verkeer is. In zo'n geval kun jij als website eigenaar wel het e.e.a doen om de aanval te blokkeren. Vaak kun je met .htaccess bijvoorbeeld bepaalde IP's, of user agents(type browsers/pc's) uitsluiten en hier zorg jij er vaak mee dat de aanval geen extra rekenkracht kost en jou dus geen problemen oplevert. Het is dus mijn inziens alsnog een goede discussie waar we graag over meepraten!

- 5 van 5 sterren -