Vimexx Facebook

Onderwerp: Mappen weg na activeren SpamAssassin

09-09-2021 16:14

Dag allemaal,

Net op wat accounts onder de reseller SpamAssassin aangezet met de standaard instellingen.

Daarna zag mijn lokale (thunderbird) inbox er vreemd uit, alle mappen waren leeg en 'greyed out' met INBOX ervoor. 
In de webmail waren de mappen helemaal weg. Bij instellingen -> mappen zag ik daarna dat al mijn mappen onder de nieuwe Spam map vielen, en dat ik nergens op geabonneerd was.
Ik heb dus handmatig alle mappen weer aangevinkt, waardoor ik ze wel weer normaal zie. In de webmail staan ze echter nog steeds onder 'Spam' (alleen bij instellingen, niet bij normale view). Zie afbeelding beneden. 

Iemand een idee wat hier gebeurd is? Hebben al mijn klanten dit?

17-09-2021 17:35
#3292

Dag Frank,

Het is apart dat je dit ervaart, ik adviseer je om hierover even een chat of ticket te openen en dan nemen wij een kijkje voor je. 

Met vriendelijke groet,
Jesse  

23-09-2021 21:42
#3304

Ik ervaar hetzelfde. 

Net een email account overgezet via imapsync.nl en de webmail laat heel wat folders onder de spam folder zien bij instellingen>mappen, terwijl als je de folder aanklikt, dan zegt ie dat de parent folder de inbox folder is. Dus dat klopt al niet.

Ook zijn deze allemaal niet standaard geabonneerd.

 

30-09-2021 15:07
#3310

Hi Bart,

Dat bepaalde mappen in de webmail onder instellingen -> mappen onder de spamfolder komen te staan klopt hier zijn we van op de hoogte, dit is een puur visuele bug in de Roundcube webmail waardoor de mappen onderdeel lijken van de Spamfolder, echter is dit niet zo.
Mappen die nog niet geabonneerd staan kun je in de webmail onder instellingen -> mappen ook even aanvinken nog. 
Mocht dat niet lukken of gaat er toch nog wat fout na het overzetten van mail met de Imapsync dan adviseer ik je om hier even een ticket voor aan te maken zodat we dit verder voor je kunnen onderzoeken.

Met vriendelijke groet,

Roel

27-02-2022 21:17
#3619

Heb je een oplossing voor de lege mappen die 'greyed out' zijn met INBOX ervoor? Ik heb gisteren wat zaken ingesteld met betrekking tot spamfilters en sindsdien heb ik dezelfde problemen.

22-03-2022 17:12
#3651

Hoi Tako,

Je kunt, als het goed is, je mappen weer activeren via webmail. Eventueel ook via Outlook waar je je kunt abonneren op de mappen. Mocht dat niet lukken, neem dan even contact met ons op.

Met vriendelijke groet,
Hjalmar.

- 5 van 5 sterren -