Vimexx Facebook

Onderwerp: Vimexx mail ondersteuning

15-03-2022 22:03

Hallo,

Wellicht een ongebruikelijke vraag, maar na al het zoeken zie ik door de hostingopties het bos niet meer. Kort gezegd wil ik een mailpakket afsluiten voor een eemanszaak die ik opstart. Ik host bij Vimexx en heb een website via Squarespace. Nu ben ik zover dat ik volgens mij een aantal opties (helder) heb. 

1) Via Squarespace mogelijkheid voor Google Workspace
2) Via bijv Microsoft Office (business basic)
3) Via Vimexx dus. 

Nu is mijn vraag hoe het via Vimexx werkt? Is dit gekoppeld aan Microsoft? Of een eigen 'mail hosting'? Wat is daarbij aan te raden en wat zijn jullie ervaringen? 

Hoor graag en alvast bedankt :)!

Joey 

24-03-2022 18:39
#3658

Beste,

Indien je reeds een hostingpakket (maakt niet uit welke) bij Vimexx afneemt, kun je dat pakket ook gelijk gebruiken voor het hosten van je mail op die server. Ieder hostinpgakket bevat namelijk de optie tot het hosten van een website(s) en mailadres(sen). Je hoeft hier niet apart nog een mailhostpakket voor aan te schaffen en kost je daardoor ooks niets extra. 

Als je domeinnaam al gekoppeld is aan een vimexx hostingpakket, hoef je enkel nog een mailaccount aan te maken in Directadmin: https://www.vimexx.nl/help/emailaccount-aanmaken-in-directadmin#:~:text=Zodra%20je%20bent%20ingelogd%2C%20zie,e%2Dmail%20account%20kunt%20aanmaken.

Groet,
Joram

 

- 5 van 5 sterren -