Vimexx Facebook

Onderwerp: Migratie outlook.com -> vimexx

17-04-2022 08:40

Voor een eeuwigheid gebruiken wij outlook.com voor de centrale afhandeling en opslag van email, contacten en agenda (en onedrive opslag). 

Alle contacten en agenda's staan sowieso in outlook.com en onze persoonlijke email (naam@mijndomein.nl) was dmv synchronisatie in outlook.com te lezen en verzenden.

Per medio 2020 heeft Microsoft de aanmaak van nieuwe synchronisatie van externe email accounts geblokkeerd. De belofte was dat bestaande synchronisatie van externe email accounts in stand zou blijven, maar nu blijkt dat ook die per februari 2022 de nek zijn gedraaid. Emailsynchronisatie is niet meer bij outlook.com. (Als noodoplossing heb ik een forward all to outlook.com ingesteld in mijn roundcube webmail.) 

Nu outlook.com niet meer mijn centrale postkantoor kan zijn voor email, contacten en agenda's, vraag ik mij af of vimexx (roundcube?) deze rol kan vervullen?

Is beheer van contacten en agenda's inbegrepen bij mijn email account bij vimexx?

Hoe migreer ik al mijn emails, contacten en agenda's van Outlook.com naar naam@mijndomein.nl?

17-04-2022 19:23
#3701

Ik heb Thunderbird geïnstalleerd en daarin accounts aangemaakt voor mijn naam@outlook.com account en mijn naam@mijndomein.tld.

De contactpersonen kon ik als CSV exporteren en importeren.

In Thunderbird is het mogelijk om mijn e-mailmappen - helaas stuk voor stuk - te verplaatsen van het outlook- naar het eigen account.

Een nieuw probleem doemt alweer op: Een waarschuwingsbericht dat 60% van mijn mail-quotum is verbruikt.

18-04-2022 08:10
#3704

Mail-quotum ook kunnen aanpassen in DirectAdmin - Pop3/Imap accounts - "Veranderen"

- 5 van 5 sterren -