Vimexx Facebook

Onderwerp: Thunderbird en toegang tot webmail-mappen Sent, Archive, Drafts, Templates en meer

17-04-2022 16:06

Ben vandaag begonnen met Thunderbird als een mogelijke omgeving om berichten van mijn @outlook.com account naar mijn @mijndomein.tld te migreren.

Ik heb via handmatige instellingen in Thunderbird mijn mail-account ingesteld (imap), maar:

  • De berichten die in Webmail in Postvak in staan, krijg ik in Thunderbird niet te zien.
  • Als ik vanuit Thunderbird een bericht verstuur, dan kan deze na verzending niet geplaatst worden in de map Verzonden. Het verstuurde bericht komt wel bij de geadresseerde aan.
  • Als ik in Thunderbird een extra map "Test" wil aanmaken, dan leidt dat nergens toe. Er gebeurt niets in Thunderbird en ook niet in de Webmail.

Wat is er mis tussen Thunderbird en de webmail-omgeving dat mappen niet gevonden worden en ook niet kunnen worden aangemaakt?

Mvg, Stephan

17-04-2022 16:43
#3699

Mailaccount in Thunderbird toch maar weer gewist en een nieuw aangemaakt deze keer niet handmatig maar 'automatisch' laten uitvogelen. Dat ging beter.

Ik zie nu alle webmailmappen én ik kan zelf een map Test aanmaken.

Case closed.

- 5 van 5 sterren -