12-02-2023 15:29

Hallo, ik ben nieuw bij vimexx en kom er niet uit, graag wat hulp. De chat heeft voor mij nog nooit gewerkt (steeds weer "Oeps! De chat kan momenteel niet geladen worden. Probeer het later nog eens of gebruik een andere browser." ook vanaf een andere browser), en mijn twee tickets hebben blijkbaar onvoldoende prioriteit om binnen 24 uur aanpakt te worden.  Hopelijk heb ik hier meer succes:

Ik heb spamrelay uitgezet, spamassassin aangezet, lang gewacht (meerdere dagen inmiddels) dus DNS-caching is het probleem alvast niet.

Spamassassin staat ingesteld om alles te accepteren maar wel te beoordelen, niets te wissen, op te slaan in de spam folder.  user_prefs bevat:

  • blacklist_from alex@{$een_ander_domain}
  • blacklist_to not_alex@{$domain_bij_vimexx}
  • add_header all test visited

Ze werken alle drie niet.

Wanneer ik berichten bekijk, zie ik geen headers van spamassassin, zelfs niet die custom header.

Mail aan dat speciale adres komt gewoon binnen als niet-spam.

Mail van dat andere domain komt gewoon binnen als niet-spam

Mail met de GTUBE string erin wordt gebouncet, resulteert in een DSN.

Werkt spamassassin wel?  En wat is dat andere spamfilter wat ik blijkbaar niet uit kan zetten of beïnvloeden? Of kan dat wel en weet ik niet waar en hoe?

 

En dan hebben we nog E-Mail Filters. Ik heb daar dat externe mailadres geblokkeerd. Als ik nu een testbericht stuur, krijg ik niets, met andere woorden het is een zwart gat. Klopt dat?
En waar staat de config daarvan, ik vind die alleen terug in directadmin, niet in mijn homedirectory

TIA,
Alex