Vimexx Facebook

Onderwerp: Mail doorsturen naar nieuw adres. Niet als het gmail is????

03-06-2023 10:15

Een van mijn gebruikers is verhuisd naar gmail. Nu wil ik de voor een poosje de mail van het oude adres laten doorsturen. Maar dat kan niet als het gmail is. Omdat dan de Vimexx mail servers wel eens op de zwarte lijst van Google terecht zou kunnen komen? Wat is dat voor waanzin? Is het vertrouwen van Vimexx in de eigen spamfilters zo laag?

11-06-2023 17:24
#4490

Ik ben ook wel benieuwd naar hun reactie.  Ook "outlook" is geblokkeerd  :-(

bij andere bedrijven (van wat ik heb gehoord van vrienden) hebben dit probleem niet.

15-05-2024 14:16
#4974

Ik begrijp ook niet waarom dit niet (meer) mogelijk is. Ik ben nog geen andere provider tegen gekomen die dit niet toestaat.

Elke forwarder (naar Gmail) zal ook afzonderlijk ingesteld moeten worden, dus zou je willen "spammen", dan moet je elk adres afzonderlijk toevoegen. Dan kun je toch beter direct naar het Gmail-adres "spammen"?

Dat spam aankomt op je eigen domein, kan door een goed spamfilter afgehandeld worden, en anders doet Google dat wel (heel goed zelfs). Alle gebruikers die een Gmail-adres gebruiken, ontvangen net zo goed spam.  

20-05-2024 16:40
#4977

Zelf heb ik dit voorlopig opgelost door een e-mail-only pakket met een andere domeinnaam te nemen bij een andere webhoster.
bHosted vond ik hiervoor wel geschikt.
In plaats van naar jan@gmail.com laat je Vimexx het bericht dan doorsturen naar jan@anderdomein.nl, en deze stuurt het weer door naar jan@gmail.com.
Dat andere domein is voor de ontvanger niet zichtbaar, zorgt dus niet voor verwarring.

11-06-2024 22:17
#4999

Dit is een bruikbare workaround, maar dan kun je net zo goed het domein verhuizen naar die andere provider. En voor een groot aantal domeinen/emailadressen is dit niet te doen.

Ik zie er alleen tegen op om al die domeinen (80+) te moeten verhuizen (incl. websites en mailboxen) :(

Waarom staat Vimexx dit niet toe terwijl andere providers dat wel doen.

- 5 van 5 sterren -