Vimexx Facebook

Onderwerp: Een forum in combinatie met een cache plugin.

21-02-2017 00:05

Ik heb van iemand begrepen dat als je een forum op je website hebt, dat het dan niet verstandig is om een cache plugin als REDIS, memcached of varnish te gebruiken.
Het schijnt dat berichten dan niet of pas later te zien zijn voor de gebruikers.
Ik kan me daar iets bij voorstellen.
Maar klopt dit ook?
Ik wil hier graag zeker van zijn voordat ik een van jullie wordpress " versnellers" inschakel.

27-02-2017 12:04
#560

Beste Rob,

Dank voor je post op ons forum.

Als je caching instelt dan worden er statische pagina's geserveerd, het kan dan inderdaad zijn dat forum posts niet direct zichtbaar worden. Het is het beste om het zelf te testen en zodoende te zien of dit inderdaad het geval voor je is. Gebruik dan nog even geen Varnish want die zet je niet gemakkelijk 123 uit.

Hopend hiermee je vraag beantwoord te hebben, mochten er nog vragen zijn dan vernemen wij die graag!

02-03-2017 16:39
#573

Bedankt voor het antwoord.
Maar helaas heeft iemand de varnish al aangezet voor 1 domein.
Is het voldoende om de DNS A records weer terug te veranderen naar de oude waarde, of ligt de zaak wat ingewikkelder.
Het forum werkt wel, maar een heel enkele keer treedt er vertraging op, dus als het niet al te lastig is wil ik de varnish cache weer uitzetten

06-03-2017 12:47
#580

Jammer dat er niet meer gereageerd wordt

 

23-03-2017 08:54
#615

Beste Rob,

Excuses dat er geen reactie meer kwam, je topic is even uit mijn aandacht ontglipt.

Je kan inderdaad de A records met het Varnish IP-adres verwijderen en vervolgens opnieuw aanmaken met het server IP-adres. Enkele uren later draait het zonder Varnish verder.

- 5 van 5 sterren -