Ik gebruik het Laravel PHP framework voor mijn project.
Alleen als ik een mail stuur naar mijn eigen Vimexx e-mailadres info@mijnvimexxdomein.nl dan komt deze aan.
Bij alle andere e-mailadressen (hotmail, gmail, etc.) komt de mail niet aan. Ook niet in de spam. Eveneens als ik een e-mail ontvang-test tool gebruik zoals www.mail-tester.com komt er geen mail aan.Mijn .env bestand van Laravel is:
MAIL_MAILER=smtp
MAIL_SCHEME=null
MAIL_HOST=mail.mijnvimexxdomein.nl
MAIL_PORT=465
MAIL_ENCRYPTION=ssl
MAIL_USERNAME=info@mijnvimexxdomein.nl
MAIL_PASSWORD=MijnEmailWachtwoord
MAIL_FROM_ADDRESS="info@mijnvimexxdomein.nl"
MAIL_FROM_NAME="${APP_NAME}"Voorbeeld hoe ik de mail verzend met Laravel:
$result = Mail::to($toEmail)->send(new VoorbeeldEmailBericht());
dd($result);
De output geeft geen foutmelding.
Toen ik in het .env bestand dingen probeerde aan te passen en de mail opnieuw probeerde te verzenden, kreeg ik wel een foutmelding in de output, dat er geen verbinding kon worden gemaakt met SMTP. Met bovenstaande instellingen krijg ik geen fouten, dus lijkt dan alsof dit wel goed staat of stil faalt. Worden ergens in het proces misschien mails tegengehouden naar de buitenwereld? Aangezien alleen mails naar mijn eigen domein aankomen?Misschien belangrijk detail, het Laravel project draait op een subdomein. Misschien heeft dat invloed?
Onderwerp: Laravel - E-mail komt niet aan
Na verder experimenteren blijkt dat het waarschijnlijk fout gaat als het afzender mailadres de domein is zonder subdomein.Dus subdomein.mijnvimexxdomein.nl is waar het project op draait, en ingestelde mail afzender (in PHP code) is mijnvimexxdomein.nl, dan lijkt het fout te gaan.
Ik weet niet of het nu helemaal daar aan lag, maar misschien dat iemand nog iets aan deze informatie heeft.