Vimexx Facebook

Onderwerp: Database kiezen bij WP-installatie in Installatron

12-02-2018 10:04

Hallo,

Ik wil een nieuwe WP-installatie uitvoeren in Installatron. Ik heb hiervoor een nieuwe database aangemaakt onder een voor mij duidelijk herkenbare naam. Voorheen kon je vervolgens bij de WP-installatie in Installatron deze database kiezen voor je website. Helaas is die optie kennelijk verwijderd en maakt Installatron nu zelf een database aan. Daar moet je het dus mee doen.

Klopt dit? Of zie ik iets over het hoofd? 

Frits

 

12-02-2018 11:42
#1109

Beste Frits,

Dank voor je post op ons forum!

Deze optie is er nog steeds, ik geloof dat dat een van de laatste opties is. Kijk maar eens, het moet er echt bij staan! ;-)

12-02-2018 17:27
#1117

Ik heb nog eens heel goed gekeken, maar de optie is in 'mijn' Installatron nergens meer te vinden.

12-02-2018 17:41
#1118

Beste Frits,

Als je database management in Installatron op NIET automatisch zet, komen de gegevens zichtbaar en kan je jouw al reeds aangemaakte database invoeren en verder!

12-02-2018 18:07
#1122

Ik heb bij Advanced Settings Management 'Let me manage these settings'. En dit krijg ik te zien (zie afbeelding hieronder). Geen enkele mogelijkheid om de database te kiezen. Wellicht aan wijziging in een recente Installatron-update?

 

14-02-2018 16:05
#1138

Beste Frits,

Je hebt gelijk! Het lijkt er op dat deze functie er niet meer is. Maar je kan altijd de installatie gewoon doen, een export via PhpMyAdmin doen en zodoende de database van een andere naam voorzien natuurlijk!

14-02-2018 23:58
#1144

Jammer, jammer, jammer. Het lijkt erop dat Installatron telkens stiekem een functie schrapt. De mogelijkheid om zelf aan te geven welke notificatie-mails je wilt ontvangen was ook al verdwenen. 

In elk geval bedankt voor je tip over de export-mogelijkheid.

 

- 5 van 5 sterren -