25-02-2018 14:53

Goedemiddag,

Ik had last van Chinese tekens in mijn website welke bleken te komen door Malware in mijn website. De Malware scanner van Vimexx welke ik gestart had in DirectAdmin heeft mij dit netjes aangegeven en ik heb de malware zodoende prima kunnen verwijderen. Ik was echter benieuwd of mijn Malwarebytes scanner op mijn PC het ook zou vinden, aangezien het tenslotte malware is en ben hierdoor zeer verrast:

Ik heb alle bestanden van mijn FTP gedownload en in een map op mijn PC geplaatst. Vervolgens heb ik Malwarebytes de map volledig laten scannen en de uitslag bekeken: Wat blijkt, hij vind 0,0 malware en/of files die geinfecteerd waren, terwijl er toen minstens 10 bestanden zijn welke volzaten met base64 code. De Vimexx malware scanner pakt het dus wel blijkbaar netjes, maar de Malwarebytes scanner dus niet. Met andere woorden, als je site lokaal geinfecteerd word, vind die dus blijkbaar niks?

Hoe ervaren anderen dit? Heeft jullie malware scanner zoals bijvoorbeeld malwarebytes al wel eens wat gezegd over een website bestand met malware lokaal op jullie PC, of nooit wat over gezien? Ben eigenlijk wel benieuwd en misschien contacteer ik Malwarebytes zelf ook wel even hierover.