Vimexx Facebook

Onderwerp: AVG, servers & back-ups

06-06-2019 14:58

Wij hebben een website draaien op een Dedicated server van Vimexx. Vanuit onze DPO kwam gisteren de vraag hoe dit werkt met het verwerken van persoonsgegevens. 

De server is eigendom van BIT, maar Vimexx fungeert als tussenpersoon? Omdat onze gegevens dus bij/door 1 van deze pertijen bewaard word zou dit een verwerker zijn en dus een verwerkersovereenkomst opgesteld moeten worden. Zou ik deze bij Vimexx moeten aanvragen of bij BIT, of is deze standaard onderdeel van de algemene voorwaarden bij afname van een product bij Vimexx?

We verwijderen webform inzendingen op verzoek en sollicitaties via onze website worden maximaal 4 weken bewaard. Echter zitten deze dan nog wel in back-ups (tot 30 dagen terug). Voor zover ik weet kan deze niet aangepast worden of inzendingen verwijderd worden? Hoe hiermee om te gaan wanneer iemand eist dat zijn gegevens verwijderd worden?

08-06-2019 16:33
#2065

Beste Mark,

Informatie over de AVG en onze verwerkersovereenkomst, vind je op: https://www.vimexx.nl/news/update-aan-onze-algemene-voorwaarden-vanwege-avg 
Wat betreft de backups, durf ik niet precies te zeggen hoe dit werkt in verband met de AVG, aangezien ik geen jurist ben.

Wel zou je eventueel een ticket aan kunnen maken, zodat systeembeheer zou kunnen kijken of het mogelijk is om voor jouw dedicated server de backups aan te passen, om geen klantgegevens te backuppen. Dat zou ik persoonlijk als mogelijke oplossing zien, maar dan kunnen er dus ook klantgegevens verloren gaan als er iets verwijderd wordt.

Mochten er verdere vragen zijn, dan horen we het graag!

Met vriendelijke groet,
Arnoud Rutgers
Medewerker Klantenservice

- 5 van 5 sterren -