17-11-2019 19:58

Beste email filter experts,

Ik ben op zoek naar een manier om te bepalen of een email wel naar X maar niet naar Y is gezonden. Kan dit met de Roundcube filtermogelijkheid?
(En weten jullie waar ik informatie kan vinden over de expressie en regular expressie mogelijkheden binnen RoundCube filtering? )

Wat wil ik bereiken:
Er worden verschillende emailadressen gebruikt: xxxJan@domein, yyyJan@domein en zzzJan@domein. Die worden door filters allemaal in de inbox van Jan gezet. (en xxxPiet etc in de mailbox van Piet)
Dit zijn eenvoudige filters: 'To:' bevat 'jan@domein"? dan kopie naar Jan
Waarom kopie? Zodat als deze mail ook aan Piet@domein is gestuurd, de vergelijkbare regel voor Piet ervoor zorgt dat hij deze mail ook krijgt. 

Probleem is dat er ook een algemene (catchall) inbox is voor emailadressen die niet voor Jan of Piet zijn. Daar komen op deze manier alle emails terecht, dus ook die voor Jan en Piet. 

Is er een manier om voor elkaar te krijgen dat Jan en Piet hun emails krijgen zonder dat deze ook nog in de algemene inbox komen?
(De lastigheid zit er dus in dat er ook emails aan Jan én Piet zijn, die ze allebei moeten krijgen)

Groet, Robert