Vimexx Facebook

Onderwerp: Certificaatprobleem in Outlook

24-11-2019 14:11

Ik gebruik al langere tijd Bitdefender. Deze kwam vandaag plotseling in Microsoft Outlook met een blokkering. In Bitdefender staat de letterlijke tekst bij de notificaties: OUTLOOK.EXE heeft geprobeerd om op basis van een niet-overeenstemmend certificaat een verbinding te maken met smtp.naam.nl en mail.naam.nl.  We hebben de verbinding geblokkeerd om uw gegevens veilig te houden, vermits het gebruikte certificaat voor een ander webadres werd uitgegeven. Deze melding heb ik nooit eerder gezien. Ik heb in Bitdefender een uitzondering voor Outlook geplaatst en nu werkt het weer, maar zou toch graag weten waar dit plotseling vandaan. Ik snap hier niks van.
Bedankt voor de reactie.

25-11-2019 13:50
#2315

Bitdefender geeft geen melding meer, maar nu komt Outlook zelf met een waarschuwingsschermpje waarin staat dat er een beveiligingscertificaat wordt gebruikt wat niet kan worden gecontroleerd. "De principal-naam van het doel is onjuist" staat erbij. Ik klik dat weg met Ja dat het toch akkoord is, maar bij elke start van Outlook komt dit terug.. Maar waar komt dit nu toch plotseling vandaan? Op mijn pc is niets veranderd. Geen programma's ge(de)installeert. Geen updates. Niets. Graag hulp!!

29-11-2019 14:17
#2322

Bij een klant had ik dat laatst ook. Het bleek aan de email-server-instellingen te liggen.
Dus: die moet je even checken of daar niets in is gewijzigd.

04-11-2022 09:53
#3978

Ik kwam hier terecht omdat ik ook telkens in outlook een waarschuwing kreeg over het beveiligingscertificaat. In mijn geval bleek bij de SSL instellingen in de backend van de website het mail domein niet aangevinkt te staan. Deze ontbrak dus in het SSL certificaat.

Zie ook "www.vimexx.nl/help/installeer-ssl-certificaat-op-jouw-emailserver"

 

- 5 van 5 sterren -