Vimexx Facebook

Onderwerp: PHP versie in "Select PHP version" verschilt van de versie die in phpMyAdmin staat

14-01-2020 21:28

Hallo,

Ik ben aan het nakijken welke versie van PHP er gebruikt wordt. Nu spreken twee schermen elkaar tegen:

- Op de plek waar je de versie kunt selecteren staat 7.0 (Direct Admin -> Kopje Advanced -> Select PHP Version)
- In phpMyAdmin staat in het hoofdscherm rechts bij Webserver: PHP Version 5.5.38

Op de Wordpress site heb ik een plugin geïnstalleerd die laat zien welke versie van PHP gebruikt wordt (Display PHP version). Deze vertelt mij 7.0.33..

Waar komt dit verschil vandaan? Ik neem aan dat het versie 7 is?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

15-02-2021 08:42
#2960

Hi Bart,

Een dag nadat je bovenstaand bericht schreef vroeg ik me toevallig hetzelfde af en kwam ik deze post tegen.
Ik heb dit bericht een maand in de gaten gehouden: jammer dat er nog geen reactie van Vimexx op is.

De 5.5.38 is alleen de server waarop phpMyAdmin draait, dat staat los van wat je binnen DirectAdmin voor je hosting in kan stellen. Ik vraag me vooral af waarom phpMyAdmin op zo'n oude versie draait: waarom krijgt die geen update?

Hetgeen je in DirectAdmin bij Select PHP Version instelt is voor je website inderdaad de actieve versie, in dit geval 7.0. Ik hoop dat Vimexx reageert op de vraag over phpMyAdmin!

 

Vriendelijke groet,

Johan.

- 5 van 5 sterren -