Vimexx Facebook

Onderwerp: Facturen verwerken wat praktischer maken

26-01-2020 17:09

Goedemiddag,

1) Ik heb meerdere domeinnamen bij Vimexx, op verschillende momenten in het jaar. Telkens als er iets betaald moet worden, krijg ik daarvan een melding, maar geen factuur. Jammer, want normaliter krijg je altijd eerst een factuur voor je iets betaalt. Nu moet ik onthouden die achteraf er bij te zoeken.

Ook na betalen krijg je geen factuur per mail en zelfs na inloggen als klant is er geen factuur te downloaden. Je moet eerst wachten tot dit verwerkt is door het systeem, wat minimaal 2 a 3 dagen duurt. Jammer, want je wil dit eenvoudige klusje gewoon afwerken en niet aan het eind van het kwartaal voor de omzetbelastingaangifte alsnog allerlei van dit soort factuurtjes bij elkaar moeten zoeken.

Een online portemonnee is geen handige oplossing hiervoor naar mijn bescheiden mening, want dan komen betalingen en facturen ook niet overeen.

2) Op de overschrijving staat wel dat een betaling voor vimexx is, maar geen domeinnaam of pakketnaam. Jammer, want nu moet je eerst de factuur er bij zoeken om te zien dat het over dit.com of dat.nl gaat.

 

Als ik een suggestie mag doen: Stuur gewoon de factuur en zet de domeinnaam of pakketnaam er bij, bij het afschrijven / betalen. Dit maakt het zoveel makkelijker voor zakelijke klanten met een hele serie domeinnamen.

05-02-2020 14:55
#2410

26 Januari dit bericht aangemaakt en tot op heden nooit reactie ontvangen?

17-08-2020 13:37
#2738

Ik heb hetzelfde probleem. Is hiervoor inmiddels een oplossing? Ook in het vernieuwde klantenpaneel zie ik geen mogelijkheid om de facturen te downloaden. Alleen bij het handmatig verlengen van een domein is het mogelijk om tijdens de betalingstransactie de factuur te downloaden. Als je dit vergeet, lijkt er vervolgens geen route meer tot de bijbehorende facturen.

21-08-2020 14:06
#2744

Hier ook hetzelfde probleem. Eerst een aankondiging sturen dat er een domein verlengd wordt en dan een paar dagen later een factuur ontvangen om dan een paar dagen later pas de betaling zien bij de bank. Waar je dan vervolgens een tijd mee bezig bent om uit te zoeken waar deze factuur bijhoort want de beschrijving is nergens op de factuur terug te vinden. Kost heel veel tijd en is dus heel klantonvriendelijk.

Kan dit niet anders? Bijvoorbeeld op de eerste mail op de bijlage aankondiging zetten ipv factuur zodat je weet dat je die weg kunt gooien. En bij de betaling op het afschrift het juiste factuurnummer zetten. Scheelt een heleboel tijd.

10-09-2020 08:14
#2765

Hier ook zelfde probleem. Voor zakelijke klanten echt niet handig. Ik wil gewoon een factuur krijgen die ik dan betaal. Ik wil helemaal geen R/C met Vimexx door dat online portemonnee gedoe.

 
01-04-2021 08:51
#3042

Hier hetzelfde. Het ziet er ook niet naar uit dat dit forum door mensen van Vimexx bekeken wordt, maar bedoeld is zodat de gebruikers elkaar helpen.

24-01-2023 15:42
#4239

Het is nog gekker. Als je meerdere domeinen onderhoudt en die worden toevallig op dezelfde datum verlengd, krijg je voor beide domeinen één factuur.
Niet handig als je voor een andere partij een website onderhoudt en je de factuur moet declareren. Krijg je 2 domeinen op 1 factuur!

- 5 van 5 sterren -