Vimexx Facebook

Onderwerp: SpamRelay & SpamAssin

14-01-2021 22:00

Op dit moment heb ik SpamRelay ingeschakeld voor mijn domain, maar ik blijf een aantal vervelende spam emails binnen krijgen.

1) Is er een manier om SpamRelay te helpen om spam beter te herkennen?

2) Is het mogelijk om daarnaast SpamAssin te activeren? En zo ja, welke settings worden dan aanbevolen?

Alvast bedankt!

15-01-2021 17:10
#2916

Hoi Fiona,

Misschien beantwoord deze link je vragen: https://www.vimexx.nl/help/spamrelay-spamfilter-activeren

"LET OP!
SpamRelay is een geautomatiseerd filter en levert de niet-gefilterde email rechtstreeks in de mailbox af.
Hierdoor werken enkele functies van SpamAssassin, zoals de black- en whitelist verminderd.
Je kunt wel aanvullende filters instellen langs SPAM filters en Roundcube filters."

Toevallig heb ik ook een probleem m.b.t. SpamAssasin, hoewel het e-mailadres (outlook) van de klant in de Email Allow lijst (oftewel whitelist) staat wordt deze toch geblokkeerd door bl.spamcop.net. Zojuist begreep ik van de helpdesk dat binnenkomende mailtjes eerst door het "Vimexx netwerk" gecheckt worden om spam tegen te gaan.

Deze check is, hoe vreemd dan ook, niet te omzeilen.

Dit laatste zet zo mijn vraagtekens, Vimexx beslist dus welke mailtjes ik wel of niet mag ontvangen (censuur als het ware) en heb ik daar zelf dus geen zeggenschap over...

Richard

- 5 van 5 sterren -