Vimexx Facebook

Onderwerp: Mail verdwenen uit de trash folder

10-03-2021 14:24

Ik bekijk en verstuur zonder problemen mail op mijn pc met outlook 2016 (IMAP)

Als ik iets verwijderd komt dat bericht in de trash folder terecht. Nu merk ik dat het bericht na een week of wat is verdwenen.

Heeft Vimexx een beleid dat bestanden in de trash folder automatisch verwijderd worden? Of heeft dat met een instelling te maken?

13-03-2021 16:52
#3008

Hoi,

Zeer zeker een instelling (een van) je mail clients. (pc / mobiel / tablet)

google en pas instelling aan.

14-03-2021 14:47
#3010

Helaas is dit zeker géén instelling van je e-mail clients.

Vorig jaar merkte ik precies hetzelfde. Daarom een ticket aangemaakt: https://www.vimexx.nl/ticket/150152/code/UqZyzLR2XHzEBQT9.

Samengevat vindt Vimexx het periodiek legen van de trash folder een 'feature' die blijkbaar zo handig is dat hij ook niet uitgezet hoeft te kunnen worden. 
Ikzelf vind het bijzonder onhandig en wil gewoon zelf de controle houden over wat er wanneer met mijn gegevens gebeurt. Of gooi bijv. alleen mails van >30 dagen oud weg (zoals bijv. ook in GMail). Nu gebeurt het legen compleet random en is de prullenbak in feite nutteloos. Het kwalijkste vind ik nog dat dit nergens op de website staat vermeld.

Uiteindelijk heb ik maar een aparte IMAP trash folder aangemaakt en verplaats mijn mail hier nu handmatig naartoe. Sommige IMAP clients ondersteunen een custom trash folder waardoor dit automatisch kan, maar helaas kunnen ze dit lang niet allemaal.

 

- 5 van 5 sterren -