Vimexx Facebook

Onderwerp: Verhuizing van 1eurohosting naar Vimexx: eerst onaangekondigde mailuitdagingen nu exorbitante prijsverhoging

22-08-2021 11:25

Vanwege de overgang van diensten van 1eurohosting naar Vimexx is mijn domein met de daarbij behorende mailfaciliteiten verhuisd naar Vimexx. Alhoewel dit geruisloos had moeten verlopen werd ik onaangenaam geconfronteerd met verstoringen. Deze zijn uiteindelijk naar tevredenheid opgelost. Nu mijn oorspronkelijke betalingsherinnering van 1eurohosting is verlopen wordt ik onaangekondigd geconfronteerd met het in quarantaine plaatsen van mijn domein. Geen e-mail meer en domeinnaam lijkt beschikbaar te zijn voor anderen. Op de site van Vimexx zie ik dat er een rekening betaald moet worden, een rekening van ruim 60 euro. Ik betaalde bij 1 eurohosting slechts €26,56 per jaar. Deze onaangekondigde prijsverhoging, het zonder aankondiging blokkeren ofwel in quarantaine plaatsen vind ik buten alle proporties. Ik ben hier erg verontwaardigd over. Zijn er andere voormalige 1eurohosting klanten die met deze niet te accepteren handelswijze zijn geconfronteerd. Ik hoor graag en verwacht minimaal spoedige (re)actie van de zijde van Vimexx!

24-08-2021 09:49
#3245

Hoi, ja bij mij ineens van 26 euro naar 40 euro. Snap er ook niets van. Zojuist ook de vraag gesteld.

Vind dit nogal raar.

Gr John

31-08-2021 17:41
#3250

Hi Hans,

Allereerst vervelend dat deze situatie zo ontstaan is.

Het opzeggen van een domeinnaam is een proces wat 45 dagen voor de vervaldatum opgestart word. We versturen in de 45 dagen voor dat het domein vervalt minstens 8 emails om jou voldoende te herinneren aan het feit dat jouw domeinnaam vervalt. Het kan zijn, als je bijvoorbeeld in jouw email instellingen gekozen hebt om maar 1 herinnering email te willen ontvangen dat je er ook daadwerkelijk maar 1 gehad hebt. Dit bevelen wij standaard niet aan en staat daarom standaard ook nooit aan.

In de gestuurde herinnering emails waarschuwen we zeer duidelijk dat de registry hoge kosten rekent voor het uit quarantaine halen van een domeinnaam. Hier kunnen wij zelf helaas niks aan wijzigen. We zijn daarom ook altijd erg druk met het op tijd herinneren van onze klanten en sturen juist daarom ook meerdere herinnering emails.

De registry rekent ons deze tarieven en enkel door het betalen van de gestelde kosten kunnen wij de domeinnaam weer uit quarantaine halen en hem voor 1 jaar activeren.

Ik weet niet of je al een ticket hierover hebt lopen, maar je kan ons altijd nog een ticket sturen zodat we verder na kunnen gaan wat we hierin voor je kunnen betekenen.

Groet,
Bertus

31-08-2021 17:43
#3251

Hi John,

Het klopt inderdaad dat de prijzen die wij hanteren anders zijn dan je gewent bent van je vorige hosting. Het is zo dat dat iedereen bij de overname bij ons een hostingpakket heeft gekregen met soortgelijke specificaties, dit kan duurder uitvallen.

Mocht je daar niet mee akkoord gaan dan is het uiteraard altijd mogelijk om je pakket te downgraden naar een lager pakket, dit is zelf uit te voeren via je klantenpaneel op onze site: https://www.vimexx.nl/help/kan-ik-mijn-hosting-pakket-ook-downgraden

Groet,
Bertus

14-03-2022 15:08
#3638

Hoi Hans,

Helaas, ja zeker.
Ook ik was een1eurohosting klant.
Ik betaald normaal €14,52 en wordt nu zonder enige form van communicatie aangeslagen voor €37,32 voor een abonnement waar ik nooit om heb gevraagd.
Het bedrag zou missen in "mijn online wallet".
Bij 1eurohosting had ik een automatische afschrijving en nu dus blijkbaar een online wallet.
Geen enkele andere communicatie ontvangen anders dan dat mijn account gemigreerd zou worden naar Vimexx "om de stabiliteit van onze diensten te verhogen en daarbij de prijs laag te houden".
Niets over andere voorwaarden of prijzen.
Bijzonder raar verhaal dit en ik ben nu met ze in conclaaf, over hoe ze dit gaan oplossen.
Als ik geen bevredigend antwoord krijg ben ik voornemens om juridische stappen te gaan ondernemen.

Groet Marco 
 

16-03-2022 17:02
#3641

Ik schrok ook zeer van de prijs, ik wil naar een goedkoper hostingpakket, maar kan niet goed vinden hoe over te stappen.

Als ik het niet voor elkaar krijg, zeg ik de hosting op. 

22-03-2022 13:01
#3648

Beste,

Hoe je het hostingspakket moet downgraden kan je hier vinden. https://www.vimexx.nl/help/kan-ik-mijn-hosting-pakket-ook-downgraden Zo kan je dan een lager pakket kiezen die ook goedkoper is. Deze zal dan wel minder resources en opslag hebben dan je huidige pakket,

Hopende hiermee je vraag te hebben beantwoord. Mocht je nog verdere vragen hebben hoor ik deze graag!

Met vriendelijke groet,
Jard

- 5 van 5 sterren -