Vimexx Facebook

Onderwerp: Niet ontvangen of veel later

07-04-2022 17:08

Ik heb al een tijdje last van te laat of niet aankomen van e-mail berichten.
Nu heb ik het vermoeden dat ik niet de enige ben wie heeft er meer last van e-mial traagheid of geheel niet binnen komen?

07-04-2022 21:51
#3683

Ik heb hier ook last van. Kreeg net van iemand te horen dat die een 'failed email delivery' heeft ontvangen. Ook mijn eigen testmails worden of niet, of veel later ontvangen. Sinds eerder vanavond last van.

28-06-2022 20:15
#3802

ik heb hier ook erg vaak last van...kastje naar de muur... wordt er tureluurs van.

30-06-2022 09:08
#3806
Hier ook, maar niet alle mails. Ik heb het zelf even getest: een mail verstuurd via yahoo of versio komt vrijwel direct aan. Eentje verstuurd via gmail is nu, 13 uur later, nog altijd niet aangekomen.
30-06-2022 14:22
#3809
Ik kreeg van een Vimexx-medewerker het bericht dat ik best mail.zxcs.nl als inkomende server zou gebruiken. Daarmee lijkt op het eerste zicht alles inderdaad opgelost. Ik dacht, ik deel het even, misschien hebben jullie er ook iets aan :)
30-06-2022 17:08
#3810

Heb net meerdere testen gedaan, maar de mails komen niet eens toe in het originele postvak op Vimexx, nu al 25 minuten geleden verzonden.
Dat kan dus niets te maken hebben met mail.zxcs.nl in outlook of andere programma's lijkt me.

Mijn eigen mails op Vimexx, gaan trouwens perfect, wel 1 klant die ook bij Vimexx zit, dit meldt vandaag.
Heel vreemd...

24-08-2022 09:21
#3872

Hoi Gerard en allen,

Indien je de spamrelay aan hebt staan loop je tegen een nieuwe beveiligingsmethode aan en dat heet Greylisting:

Op het moment dat er vanuit een onbekende server (ook wel Mail Transfer Agent of MTA genoemd) een e-mail wordt verzonden is er sprake van een begroeting tussen de MTA en de ontvangende server. Omdat de ontvangende server de MTA niet herkend kan deze de server ook niet op de white of black list zetten om zodoende het bericht te accepteren of te weigeren.

Op dat moment wordt de MTA op de greylist geplaatst en wordt deze tijdelijk geweigerd. Er wordt een bericht teruggezonden naar de verzendende mailserver dat het bericht niet kan worden afgeleverd.

Gezonde servers zullen het bericht vervolgens bewaren en op een later tijdstip nogmaals proberen af te leveren. Dat is technisch gezien zo ingericht omdat de ontvangende server bijvoorbeeld ook onbereikbaar kan zijn door een storing. Ongezonde servers (welke bijvoorbeeld spam versturen) zullen dit bericht niet bewaren omdat de wachtrij dan vol zou lopen en de opbrengst per spam e-mail dan afneemt. Een mail die dus in eerste instantie is geweigerd doet er daarom wat langer over om aan te komen in je mailbox.

Als je je mail liever sneller wilt ontvangen dan is het raadzaam om de spamrelay uit te schakelen en over te stappen naar de Spamassassin spamfilter.

Met vriendelijke groet,
Hjalmar.

27-09-2022 16:33
#3912

Hier ook last van niet binnenkomende e-mail. Mail van bestaande klanten en bedrijven die nu soms wel en soms niet binnen komen.

Dit doet zich nu sinds een maand of 3 voor, zover we kunnen nagaan. 

Vreemd en lastig verschijnsel. Lastig omdat we nu na moeten gaan bellen of een mail of een bestelling per mail wel is aangekomen.

En we hebben het al zo druk.

22-08-2023 15:04
#4597

Ik heb hier ook nu al last van - net mail geinstalleerd.. Hoe los ik dit op? 

- 5 van 5 sterren -