Vimexx Facebook

Onderwerp: Staging/ontwikkel omgeving website (Joomla)

09-12-2016 12:59

Beste,

Ik heb momenteel verschillende klanten waarvoor ik een website ontwikkeld heb. Nu wil ik dit proces optimaliseren en ben ik een manier aan het zoeken om een soort van test/staging omgeving op te zetten. Het gaat hierbij om een Joomla site, maar ik vermoed dat het principe voor andere CMS systemen ook hetzelfde is (combinatie van bestanden en een database)

Op die manier zou ik de website kunnen ontwikkelen zonder hiervoor invloed te hebben op de 'live' site.

Heeft iemand hier ervaring mee of een idee hoe dit het beste kan opgezet worden? Ik heb de artikels over het opzetten van een ontwikkel omgeving voor Wordpress, maar hierbij heeft men het dan over het overzetten van de volledige website.

Ik zoek eerder een systeem dat een soort van synchronisatie tussen de 2 kan voorzien. Ik weet niet of dit eigenlijk technisch mogelijk is, maar Google weet momenteel nog niet echt raad, daarom informeer ik hier eens.

Alvast bedankt!

09-12-2016 19:37
#433

Goedenavond Davy,

Heb met een dergelijke situatie zelf helaas geen ervaring, maar kun je over SSH de twee omgevingen niet synchroniseren? Bijvoorbeeld met rsync?

Let wel dat je dan op de ontwikkel- en productieomgeving hoogstwaarschijnlijk aparte database gegevens zult gebruiken en je deze dus niet wilt mee-synchroniseren.

Hoop je te hebben kunnen helpen.

Groeten,

Rick

- 5 van 5 sterren -