Vimexx Facebook

Onderwerp: SFTP support voor hosting?

24-01-2017 17:54

Beste,

Is er support voor SFTP om bestanden te transferren naar de hosting site?

De website toont een voorbeeld van FileZilla via FTP / port 21, maar dit is ongelofelijk onveilig. Via gewone FTP worden de gebruikersnaam en wachtwoord in cleartext over het internet gestuurd, en kunnen deze zeer makkelijk gesnift en misbruikt worden. Vooral als deze gegevens gedeeld worden met DirectAdmin is dit toch wel een erg groot veiligheidsrisico...

Als er nog geen support is, kan dit zo snel mogelijk toegevoegd worden?

Met vriendelijke groet,

Edward.

24-01-2017 18:09
#508

Beste Edward,

Dank voor je post op ons forum.

Je kan via FTP ook verbinding maken met versleuteling, zo krijg je bij ons als je standaard verbind een melding waarbij je ons SSL certificaat dient te accepteren, zodoende wordt het alsnog met een versleuteling doorgezet dus wat dat betreft geen veiligheidsrisico.

SFTP is ook mogelijk, hiervoor dien je SSH in te laten schakelen, dit kan je bij ons aanvragen door het volgende artikel te raadplegen: https://www.vimexx.nl/help/ssh-toegang-inschakelen.

Hopend hiermee je vraag beantwoord te hebben, mochten er nog vragen zijn dan vernemen wij die graag!

24-01-2017 18:52
#509

Bedankt voor het snelle antwoord!

Dat is fijn om te weten. Niet alle FTP programma's ondersteunen dit standaard altijd (volgens mij?). Als ik mag aanraden een voetnootje te zetten op de help pagina hierover (https://www.vimexx.nl/help/download-filezilla-en-verbind-met-ftp)? Beter dat mensen niet onversleuteld wachtwoorden verzenden natuurlijk.

En mag ik als laatste aanraden een spellingscheck te doen op de help pagina's? Er staan nogal erg veel -dt fouten op, wat een beetje pijn aan de ogen doet en minder professioneel overkomt :)

mvg, Edward.

26-01-2017 18:19
#510

Beste Edward,

Dank voor je feedback.

In principe ondersteund elk FTP programma dit mits je zelf aangeeft dat je een platte verbinding wenst. Filezilla zorgt er zelf voor dat je de het certificaat naar voren krijgt. Ik zal de feedback meenemen om te kijken of we e.e.a. kunnen verduidelijken.

Wat betreft de help pagina's, deze zal ik laten controleren.

16-01-2018 16:29
#1031

Begrijp ik uit deze discussie dat bij gebruik van FTP via Filezilla met de Vimexx servers de data versleuteld is? Of moet dat toch met SSH en SFTP?

17-01-2018 09:00
#1032

Goedemorgen Jon,

Dank voor je post op ons forum!

Als je een normale FTP verbinding opzet dan wordt er een TLS-verbinding opgezet, dit gebeurd alleen niet als je een platte verbinding opzet. Bij gebruik van Filezilla zal automatisch het certificaat naar voren komen en zodoende een TLS-verbinding opgezet worden.

Hopend hiermee je vraag beantwoord te hebben, mochten er nog vragen zijn dan vernemen wij die graag!

21-07-2019 17:10
#2134

Welke poort moet ik gebruiken voor SFTP toegang? Met 22 en 2222 lukt dat me niet met Filezilla. Ik deel de mening van andere gebruikers dat goede instructie om veilig te communiceren zeer gewenst zijn. Er is al zeer veel maar een help voor SFTP kan ook interessant zijn.

mvg. Peter

 

24-10-2020 12:33
#2797

Dag Naud,

Blijkbaar worden de gebruikers accounts niet gedeeld tussen ftp en sftp. Hoe kan ik gebruikers accounts beheren voor sftp?

Mvg,

Jan

20-11-2021 20:40
#3392

Beste,

Zoals Jan vroeg, is het mogelijk om meerdere gebruiker accounts toegang te geven via SFTP?

Mvg,

Max

- 5 van 5 sterren -