Vimexx Facebook

Onderwerp: Meerdere problemen met Magento 2.0.7 vervolg 'make sure cron job is running' en veel meer problemen!

09-08-2016 21:51

Eerder heb ik al een topic aangemaakt waarbij ik de melding kreeg: one or more indexers are invalid. Make sure your magenot cron job is running. Voor het indexen heb ik een alternatief via SSH gevonden. Maar voor de cron jobs nog niet. Geen idee of mijn problemen hier verband mee houden, maar dit zijn de problemen die ik tot u toe ben tegen gekomen:

- producten wel zichtbaar via directe url invoer, maar niet middels zoeken en niet in de juiste categoriën (en WEL alle instellingen in backend goed). Ik kan ook zien dat ze 'er zijn', want ik kan met layerd navigation wel filteren op prijs, maar alsnog zijn ze niet zichtbaar.

- ik kan geen account aanmaken

- ik kan geen product (via de directe url) toevoegen aan winkelwagentje

- melding op homepage: We're sorry, an error has occurred while generating this email.

en misschien nog wel meer, maar dit is het even voor nu.


Hopelijk kan iemand mij helpen!


15-08-2016 15:04
#259

Hi Joy!

Heb je mogelijk een url waar we de website kunnen bekijken? Had je toevallig al in de php error logs van je hosting gekeken?

Met vriendelijke groet,

Reinbert

16-08-2016 12:21
#260

Hoi Reinbert, inmiddels heb ik op een andere url/map een nieuwe installatie gedaan en zijn de meeste problemen verholpen. (ik had toch nog niet veel gedaan met die andere installatie). De melding van de cronjob bleef, maar iemand van vimexx heeft een cron voor me aangemaakt in directadmin en die melding is nu weg. Ik heb inmiddels wel weer andere dingen, zoals dat ik elke nacht meerdere mails van bronjob krijg waarvan ik niet weet wat ik ermee moet, maar dat is een ander probleem denk ik.

Bedankt voor je reactie in ieder geval!

19-08-2016 18:33
#265

Beste Joy,

Dank voor je reactie.

Die emails kan je uitschakelen, hiervoor plaats je " >/dev/null 2>&1" achter de cronjob.

Hopend hiermee je vraag beantwoord te hebben. Mochten er nog vragen zijn dan vernemen we die graag!

26-11-2016 11:35
#409

Hi Joy, ik heb ook via Vimexx een hostingpakket en druk bezig met magento 2. Echter loop ik ook tegen de crontabs aan die ingesteld moeten worden via directadmin. Zou jij een screenshot van jouw crontabs willen aanleveren of de cronregels hier kunnen neerzetten? zou echt super zijn! alvast beankt

Groet Eric

29-11-2016 12:44
#419

We hebben het gelukkig al samen met Eric kunnen verhelpen. Mochten meer mensen dit probleem hebben, dan helpen we jullie uiteraard ook graag verder middels een ticket op vimexx.nl/ticket/create !

Fijne dag!

- 5 van 5 sterren -