Vimexx Facebook

Onderwerp: Mail versturen met WP Mail SMTP by WPForms werkt niet onder PHP 7.4

27-04-2020 14:48

Beste,

Ik heb mijn PHP van 7.4.1 terug moeten zetten naar 7.3.12. Ik merkte dat ik geen meldingen per mail meer kreeg vanaf mijn site. Volgens het volgende topic zou het iets te maken kunnen hebben met de PCRE versie (een oude versie gebruikt) Dit is iets wat de de hostingpartij (Vimexx) moet oplossen.

https://wordpress.org/support/topic/cant-send-emails-using-php-7-4/ 

Dezelfde vraag kwam ik tegen bij Versio: https://www.versio.nl/forum/9831-wp-contact-form-7-bericht-sturen-faalt

Kunnen jullie dit oplossen?

Mvg

28-04-2020 10:37
#2548

Beste Henk,

Ik heb dit enkele maanden geleden ook al gemeld, recentelijk is er naar versie 7.4.4 geupdate wat draait met PCRE 10.33.

Echter draai ik nog steeds op 7.3.x omdat Vimexx belangrijke libraries eruit heeft gehaald waardoor WP foutmeldingen geeft. 
WP wil graag imagick gebruiken voor het reduceren van images, helaas is dat niet meer beschikbaar in PHP 7.4.x omdat het de systemen zwaar zou belasten.
Iets wat er overigens tot nu toe altijd heeft ingezeten.

Kijk maar eens in je PHP keuze tool naar het verschil aan libraries tussen de diverse versies,

Helaas dus nog steeds niet de voordelen van 7.4 voor Wordpress te gebruiken.....

Groeten,
Mike 

01-05-2020 15:46
#2558

Beste Mike,

Bedoel je met " recentelijk is er naar versie 7.4.4 geupdate wat draait met PCRE 10.33." dat dit door Vimexx gedaan is? Want ik had recentelijk 7.4 geselecteerd in DirectAdmin en vervolgens wat testen gedaan met Securi. Deze gaf aan dat ik 7.4.1 gebruikte.  Hierbij kan helaas geen WP Mail SMTP plugin gebruikt worden. Alle mails voor boekingen en contactformulieren komen niet bij mij aan.

Graag zie ik een antwoord vanuit Vimexx zelf komen, want volgens mij is de WP Mail SMTP plugin een veel gebruikte plugin.

Groeten Henk

 
02-05-2020 19:41
#2559

Als je een antwoord wil van Vimexx dan zou ik die niet in het forum stellen. Ik heb al een aantal keer aangegeven dat er zaken hier open stonden. Ik krijg het idee, dat het forum een leuk side project van een medewerker was die er nu niet meer is.....indecision  als je als bedrijf hier niet kijkt, kun je het beter niet hebben....

 

06-05-2020 13:57
#2560

Henk,

Jazeker, door Vimexx... echter het zou kunnen dat nog niet alle systemen gedaan zijn... maar dat weet ik niet.
Het probleem met imageick is er nog steeds.

Groeten,
Mike

06-05-2020 14:02
#2561

Hi John,
Misschien heb je gelijk dat dit "project" was van een "ex" medewerker/stagiere ???
Het feit dat Vimexx dit heeft en dus (waarschijnlijk) niet bekijkt is jammer.... Gemiste Kans!

De hele klantenservice / support wordt minder... staat op het overzicht dat het druk is... (Dag en Nacht)

Niettemin is het probleem wel een serieuze issue!

Groeten,
Mike

25-06-2020 15:49
#2632

Dag,

Voor zulke problemen adviseer ik je om bij ons een chat of ticket te starten om dit uit te zoeken. Wij zijn op dit moment bezig om de laatste versie van PHP 7.4 op alle servers te zetten zodat mailen via Wordpress beter gaat maar dat is nog niet volledig rond, In de tussentijd kan je testen of het wel werkt op PHP 7.3. 

Update: PHP 7.4 is voor iedereen te gebruiken en ook werkt SMTP na de updates van Wordpress ook netjes op PHP 7.4

Met vriendelijke groet,
Jesse 

10-02-2022 15:36
#3594

Ik heb hetzelfde probleem. Hebben jullie een oplossing. Ik zit nu al 4 maanden zonder dat ik formulieren kan ontvangen. 

- 5 van 5 sterren -