Vimexx Facebook

Onderwerp: Hoe verhoog je de max upload snelheid

17-02-2021 21:42

Hallo!

*Ik bedoel upload size

Ik wil een bestand uploaden in mijn files maar krijg deze foutmelding: Requested filesize (19758030) exceeds the maxfilesize value (10485760). In de php settings heb ik dit al aangepast van 10mb naar 1gb maar krijg nog steeds dezelfde melding :(. Kan iemand hierbij helpen?

19-04-2022 12:51
#3707

Ik heb ook dit probleem. Heb je het al opgelost?

27-04-2022 11:27
#3718

Beste Steven en Jesse,

Klopt het dat jullie beide refereren naar de file upload functie binnen DirectAdmin?
Deze staat namelijk los van persoonlijke configuraties, omdat DirectAdmin server-breed is en daarmee gebonden is aan de server-brede configuratie.
Wanneer we dit limiet zouden verhogen, zou dit dus voor iedere gebruiker zijn, waardoor de beschikbare RAM waar websites gebruik van kunnen maken aanzienlijk minder zou worden.
Bovendien is PHP niet gemaakt op dusdanig grote uploads en is de kans groot dat je tegen timeouts of andere limieten aanloopt als je het toch hierlangs zou proberen.

DA biedt de functionaliteit aan zodat een enkele file uploaden niet onnodig lastig is en geen aanvullende kennis vereist.

Voor het uploaden van grote files, of grote hoeveelheden bestanden, kan je gebruik maken van FTP(S) en SFTP.
We leggen in deze handleiding uitgebreid uit hoe dit werkt: https://www.vimexx.nl/help/download-filezilla-en-verbind-met-ftp 
SFTP gaat over SSH, dus moet deze functie aan staan en dient de SSH poort te worden gebruikt: https://www.vimexx.nl/help/ssh-toegang-inschakelen

Bij een grote hoeveelheid bestanden is het sterk aan te raden hier een .zip van te maken, om niet voor iedere file opnieuw een verbinding te hoeven opzetten.
Je kunt de zip-file na het uploaden met een paar klikken uitpakken, langs de filemanager van DA. Dit scheelt enorm veel tijd tov honderden losse files uploaden.

Hopelijk kunnen jullie met bovenstaande informatie uit de voeten, maar mocht het toch niet duidelijk zijn of iets niet lukken, dan helpen we uiteraard verder.
Als je een korte vraag hebt zien we je graag op de chat, en kunnen we je hopelijk meteen van een antwoord voorzien.
Mocht je vraag meer tijd en aandacht vergen, dan kan je deze stellen in een ticket en lossen we het probleem daarin graag met je op!

Met vriendelijke groet,
Arnoud (Vimexx)

20-01-2023 17:18
#4234

ja maar een grote database van bv 100mb is al gezipt en via ftp? waar moet je de database zip bestand dan neerzetten?

via php my admin krijg ik via importeren ook de melding  filesize (19758030) exceeds the maxfilesize value

Hoe moet ik dan een grote database overzetten? van ene vimexx naar ander vimexx account?

23-01-2023 11:44
#4237

daar kan je bigdump voor gebruiken.

https://www.ozerov.de/bigdump/

Zo heb ik in het verleden al vele databases met succes overgezet

06-03-2023 02:49
#4333

@Kasper R Wow! Ik heb in het verleden ook wel eens gehad dat ik mijn te grote .sql.zip bestand niet kreeg geïmporteerd in PHPMyadmin. Dit tooltje werkte top! Handig als Vimexx dit ergens in hun documentatie plaatst.

(Reply werkte niet want forum geeft error in console)

- 5 van 5 sterren -