Vimexx Facebook

Onderwerp: Memcached in Joomla?

08-11-2018 21:43
Memcached in Joomla?

Nadat we er zijn achtergekomen dat RedisCache niet werkte, heeft Vimixx nog een mogelijkheid Memcached.

In de directAdmin is dan ook de Memcached geactiveerd, In joomla moet men dan alleen nog in de backhand van Joomla wat aanpassen;

Plugins > paginacache uitzetten, dat wordt dan overgenomen door Memcached.

Systeem > Algemene Instellingen > tabblad System de optie Memcached selecteren.

Nadat je dat hebt gedaan, het geheel opslaan, echter na het opslaan krijgt men per direct diverse foutmeldingen te zien.

Deze heb ik voor even genegeerd, en heb dan ook eens een speedtest gedaan bij GTmetrix. Hier moest dan ook constateren dat er absoluut geen verschil te zien is dat de inlaad snelheid van de pagina verhoogd was.

Eveneens hier zal dan ook de Helpdesk eens naar kunnen kijken omdat probleem op te lossen indien dat mogelijk zal zijn.

13-11-2018 14:41
#1765

Beste Klaas,

Ik zojuist op een test-domein even Joomla geïnstalleerd en daarop is het mij (zonder enige Joomla ervaring) gelukt RedisCache werkend te krijgen.
Het was even prutsen om de juiste instellingen te krijgen, maar het werkt probleemloos bij mij.
Wat gaat er bij jou, bij RedisCache, precies fout als ik vragen mag? Heeft dit met jouw specifieke Joomla configuratie te maken?
Anders leg ik even uit wat ik als instellingen heb gebruikt om het te laten werken.

Wat betreft MemCached: Heb je misschien de exacte foutmeldingen die getoond worden?

Met vriendelijke groet,
Arnoud Rutgers

Medewerker Klantenservice

- 5 van 5 sterren -