Vimexx Facebook

Onderwerp: Contact met Opschoonservice kennelijk onmogelijk

18-11-2022 12:13

Ik zit sinds afgelopen weekend (12-13 november) met een gehackte website. Die poepte honderden phishingmails uit naar een Duitse bank. Die attendeerde mij erop.
Contact met Vimexx chat. Verzoek ticket in te dienen. Maandagmiddag 14-11 om 14:09 gedaan. Eerste reactie kwam snel met advies om opschoonservice aan te vragen. Maar ook om zelf scanners vooronderzoek te laten doen. Wordfence er op los gelaten. Veel gevonden, maar loste het niet op. Security Ninja Premium aangeschaft. Vond nog meer en toen leek het gelukt. Website, waarvan homepage foutmeldingen gaf maar verder onzichtbaar was, kwam weer in beeld en werkte netjes. Maar binnen twee uur contacteerde bank mij weer dat er zojuist weer 678 phishingmails waren binnengekomen. Shit dus. 
Dat was al nar 21 uur. Een dag later weer de discussie via ticket met Vimexx gestart. Opnieuw een snelle en vriendelijke reactie. Voorstel van opschoonservice geaccepteerd en toen begon het lange wachten. Dat was dus dinsdag. Ik hoorde niks van de opschoonservice die zelf contact met mij zouden opnemen. Weer tickets gestuurd. We zijn nu vier dagen en zeventien (!!) ticketverzoeken van mij verder, maar meer dan een reactie dat het bij de opschoonservice ligt, heb ik niet meer gehad. Ook meerdere malen chatdienst gecontacteerd in de hoop dat zij mensen wakker konden schudden. Iedereen blijft vriendelijk en toont alle begrip, maar ik schiet geen ruk op. De gehackte website is al enkele dagen  geblokkeerd door Vimexx om erger te voorkomen. De beste maar ook enige actie tot nu toe. 
Ik ben al acht jaar klant bij Vimexx, maar heb dit nog nooit meegemaakt. Support loopt altijd soepel. Ter zake kundig, vriendelijk, pro-actief en redelijk snel. Ik zit nu al vijf dagen in de wacht en vrees dat er iets is misgelopen en er bij Vimexx op de supportafdeling sprake is van een dik misverstand. Dit past helemaal niet bij Vimexx. 
Wie heeft soortgelijke problemen (gehad) en hoe is dat opgelost. Want op een andere manier aan de bel trekken dan via chat en ticket is er kennelijk niet. 
Thnx 
Frank

21-11-2022 14:02
#4012

Ik kan ook al een week met FTP mijn site niet benaderen. En dat is al de 2e keer in 2 maanden .

Toen bleek ook dat mijn IP-adres op de blockinglist gezet was. Live chat lukt niet eens en op de tickets wordt pas na dagen gereageerd en niet adequaat.

Ik overweeg over te stappen naar een andere provider.

21-11-2022 15:37
#4013

Dag Frank,

Mijn Wordpress webistes zijn ook allemaal geïnfecteerd met malware.
Ook wachtende op de betaalde opschoonservice.

Jeroen

23-11-2022 09:29
#4015

Hi Frank,

Het heeft bij mij in totaal 8 dagen geduurd voordat ik een reactie kreeg op de opschoningsservice.
Ik vrees dat je echt even geduld moet hebben... Wat ik begrijp dat je niet hebt natuurlijk! :(

29-11-2022 19:05
#4030

Als je WordPress is geïnfecteerd met malware, kan dat een aantal zaken betekenen:

- WordPress is niet goed beveiligd
- Men maakt gebruik van nulled plugins om kosten te besparen, maar wel het risico te lopen geïnfecteerde plugins te gebruiken

Een oplossing kan zijn om Wordfence Security te installeren. Zij hebben een gratis variant, en laat vrij uitgebreid zien waar de problemen vandaan komen.

- 5 van 5 sterren -