Vimexx Facebook

Onderwerp: Hoe kom ik van SiteBuilder af?

08-08-2023 17:27

Bij een recent gekocht domein staat opeens SiteBuilder op actief en kan ik geen redirects instellen bij 'domeinen'  Geen idee waarom, een of andere actie die alvast aangevinkt stond of zo?

maar het vervelendste is dat ik nu SoftaCulous niet meer kan gebruiken om een WP site te maken. Dat is te zeggen: die werkt wel maar vervolgens kan ik niet bij die net gemaakte site want SiteBuilder zit er tussen op de een of andere manier.

via de Filemanager zie ik niets staan in de dir van dat domein

via chrome als browser krijg een lege / error dus dat zou kloppen

maar via firefox kom ik wel bij die sitebuilder gebuilde site uit terwijl die al weg zou moeten zijn. En de cache is leeg.

volgens mij wordt je geredirect naar die SiteBuilder club waar je uiteraard allerlei pakketjes moet kopen.

Kennelijk kijkt die chrome wel in de directory bij vimexx maar komt firefox nog bij die SB club uit. Joost mag weten waarom maar hoe kom ik er vanaf?

Van die firefox vind ik niet zo erg, daar kom ik wel uit maar in het dashboard wil ik wel van die SB af, daardoor staat er onderaan ook geen 'forward/redirect' instellingen meer en die heb ik elders wel.

 

19-08-2023 07:17
#4588

Ja ik heb precies het zelfde probleem en heb het pakket al op niet actief staan in het beheerplaneel maar ik kom gewoon niet verder. 

19-08-2023 15:40
#4591

Ik zat met hetzelfde (domeinnaam witgoedforum.nl met gratis sitebuilder aan vast gekoppeld) probleem. Ik had een redirect ingesteld, maar ik bleef ondanks dat uitkomen op een foutmelding van sitebuilder. Nu heb ik bij mijn domeinnamen de sitebuiler kunnen ontkoppelen, maar zonder resultaat. Zojuist een ticket aangemaakt (nog geen reactie op ontvangen) en ontdekte net dat de redirect nu wel werkt. Ik neem aan dat na het uitschakelen van sitebuilder nog even een tijdje duurt voordat de redirect gaat werken.

Bij mij is het dus inmiddels opgelost.

26-08-2023 11:58
#4600

Ben echt niet blij met VIMEXX en hun kinderachtige rommel die ze aanbieden. Tuurlijk als je geen verstand hebt van zaken is het makkelijk en snel. Maar voor de core gebruikers van Vimexx is dit toch echt niet wat je zoekt. Graag OPT-IN voor deze rommel. Anders maar weer op zoek naar een andere hosting. 

07-09-2023 22:02
#4608

Hier ook het zelfde probleem builder staat uit maar blijft een redirect op staan naar de builder ?. Knap irritant kan ik je vertellen.

12-09-2023 14:42
#4615

Beste allen,

Mocht het zo zijn dat je domeinnaam geredirect wordt naar de sitebuilder terwijl dit niet de bedoeling is, dan is de oplossing om de koppeling opnieuw te doen met jouw hostingpakket. Dit lost het dan binnen 2-4 uur op. Er was inderdaad een bug die de koppeling naar de sitebuilder uitvoerde terwijl dit niet de bedoeling was. Deze bug was al heel snel verholpen.

In ieder geval excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Hjalmar.

20-09-2023 23:21
#4630

Beste Hjalmar, 

Je geeft aan dat de bug snel verholpen was. Ik heb net een domeinnaam aangemaakt om te redirecten en ik loop ook tegen die &%&*(@ free sitebuilder aan. Hij gaat maar niet uit en mijn domeinnaam wordt niet doorgestuurd, maar je ziet te hele tijd een beroerde gratis rotsite. Alsjeblieft, haal het er uit. Heb hem al gedeconnect en de redirect opnieuw ingesteld, maar niets mag baten...

23-09-2023 15:16
#4632

Precies dit dus. Ik zit niet op die troep te wachten, maak al mijn websites in Joomla en krijg nu deze shit voor mijn kiezen. 

23-09-2023 19:44
#4633

Beste,

 

De bug is er nog, heel lastig er is geen redirect mogelijk.

23-09-2023 22:19
#4634

Ik had het domein netjes naar mijn Strato VPS gewezen met DNS en was al druk aan het bouwen. Wat denk je? Een dag later is de website niet meer te bereiken en komt die brakke Sitebuilder weer. Complete DNS weer teruggesprongen. Jongens, los dit op, zo verlies je klanten!

24-09-2023 11:27
#4637

Zelfde probleem hier. Domein besteld, verder gaan zonder pakket, DNS ingesteld naar externe server, uurtje later is de DNS teruggezet en de sitebuilder gekoppeld. Vimexx jongens, zo kunnen we niet werken!

- 5 van 5 sterren -