Vimexx Facebook

Onderwerp: Spamfilter op land / extentie

28-07-2018 12:37

Ik heb de handleiding gevolgd voor het instellen van filters wat op zich goed werkt. Wat ik mij af vraag is of het mogelijk is te filteren op land dan wel de extensie.

Bijvoorbeeld spamis@reteirritant.de zo kan je ongeacht filter woorden de Duitse inhoud makkelijker filteren.

Ik lust toch geen Russische slagroomtaart en kan de taal toch niet spreken. laugh

30-07-2018 12:52
#1549

Hi Erj,

Vooralsnog is dit niet mogelijk, maar het is wel een goed idee! We gaan kijken of we dit kunnen integreren en hebben het genoteerd om ermee aan de slag te gaan!

30-10-2018 13:10
#1721

Hallo Mitchel, top dat een goed idee is. Het lijkt mij een simpele en effectieve manier voor heel wat spam. Maar is het ook mogelijk, dat is even de vraag. Kan het, komt het ook?

Nu wat maanden verder duim ik nog voor  een ja. Is er al iets meer bekend?

31-10-2018 14:09
#1723

Beste ERJ & Mitchel,

Je kunt dit al wel gewoon doen op dit moment.

Hiervoor ga je in DirectAdmin naar Spamfilter Config en stel je bij E-mail Blacklist gewoon dit in: *@*.de
Dit ziet er dus zo uit: https://i.imgur.com/rlAsz3X.png en werkt precies zoals jij zou willen.

Ik heb de werking hiervan zelfs nu net nog even getest.

Met vriendelijke groet,
Arnoud Rutgers

Medewerker Klantenservice

04-11-2018 12:16
#1733

Geweldig, daar gaan we dan mee aan de slag. Hartelijk dank!

 

23-12-2018 10:35
#1809

Hey Arnoud,

Ik probeer dit net uit, want ik had dit eerder zonder succes geprobeerd in de directadmin optie 'SPAM filters' maar daar krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding:

>> Fout bij instellen van het filter

>> Details

>> Ongeldige e-mail

Nu zie ik dat bij 'Spamassassin config' dit wel wordt geaccepteerd.

Ben benieuwd of het werkt! Thnx

gr Oscar

 

 

20-05-2019 12:46
#2035

Tot op heden was ik heel blij met deze functie, diverse landen kunnen filteren. Ik heb nu sinds enkele dagen van .xyz elke dag spam, dus ik zet net als voor de russen *@*.rus
 deze regel *@*.xyz erbij.

Helaas blijf ik gewoon alles door krijgen en de inhoud is helaas niet te gebruiken om te filteren. (Ik zou dan potentiële klanten ook filteren)

Is er iets speciaal aan deze .extentie dat ik er niet op kan filteren?

25-05-2019 16:09
#2038

Sinds ik naar Vimexx ben verhuist komt er heel veel spam binnen op de e-mailadressen. Nu ik dit topic lees ga ik toch wat dingen wijzigen in directadmin.

28-05-2019 14:24
#2043

Beste iedereen,

Wanneer je SpamRelay gebruikt, wordt hiermee om SpamAssassin heen gewerkt. Configuraties in SpamAssassin zijn dan dus niet actief.
Je kunt in dat geval het beste in Roundcube filters instellen (of SpamRelay uitschakelen, natuurlijk.)

Hier staat uitgelegd hoe je filters in Roundcube instelt: https://www.vimexx.nl/help/hoe-stel-ik-roundcube-functies-in-zoals-filters-en-agenda#filters

Mochten er hiermee nog steeds vragen zijn, dan horen we het graag!

Met vriendelijke groet,
Arnoud Rutgers
Medewerker klantenservice

30-05-2019 08:14
#2047

Beste Arnoud /  Vimexx

Helaas ben ik het niet met je eens.

Ik heb spamrelay aan staan en heb de volgende regels in spamassassin

*@*.de
*@*.fr
*@*.it
*@*.pl
*@*.rus

Deze worden keurig gefilterd echter onderstaande niet

*@*.xyz

 

Hoe kan het zijn dat de eerste wel werken en de laatste niet als eromheen gewerkt zou worden?

Ik heb zoals beschreven Roundcube ingevuld maar de mail van .xyz blijft gewoon door komen.

30-05-2019 21:24
#2049

Beste ERJ,

Weet je zeker dat deze extensies gefilterd worden door de SpamAssassin instellingen? Het kan namelijk ook toevallig door SpamRelay gefilterd worden.
Hoe dan ook vind ik de situatie die je omschrijft erg vreemd, maar ook interessant en zou ik er graag even induiken.
Kan je misschien een ticket aanmaken met daarin het email adres waar je dit zo ervaart? (Je kunt gewoon naar deze forum post refereren.)
Zodoende kunnen we even de logs nalopen en voor opheldering zorgen!

Met vriendelijke groet,
Arnoud Rutgers
Medewerker Klantenservice

- 5 van 5 sterren -