Vimexx Facebook

Onderwerp: Inodes uitbreiden

19-12-2017 03:29

Is er een mogelijkheid om het maximum aantal inodes uit te breiden?

Ik heb een Magento Hosting afgesloten bij jullie, maar kwam laatst al tegen het maximum aantal Inodes aan door een mailing door de CronJob.
Nu is de mailbox van het account zelf moeilijk bereikbaar (vaak time-out).

Ik probeer een multishop Magento op te zetten met meerdere leveranciers (stuk of 4) maar elk heeft een 50.000 ~ 100.000 artikelen (maal aantal afbeeldingen) loop ik weer tegen de beperkingen aan.
Daarnaast telt elk mailtje ook mee als inode.

Zijn hier oplossingen voor?

19-12-2017 12:00
#997

Beste Martin,

De inodes limiet is natuurlijk puur uit veiligheid (zie https://www.vimexx.nl/help/inodes-limiet). Een oplossing is er zeker maar dan in de zin van een eigen server, de prijs hiervan ligt helaas wel stukken hoger, echter krijg je er natuurlijk ook veel meer kracht en performance voor terug. Als je een mailtje stuurt naar sales@vimexx.nl of in de live chat voor sales kiest dan kunnen we samen kijken naar het beste oplossing voor je!

We zien je graag verschijnen!

26-01-2018 12:21
#1057

ik ga zelf ook tegen dit probleem aanlopen...    voor een html site met foto's heb ik geen kracht / performance voor nodig :)

laat ik vooropstellen van ik tevreden ben over Vimexx,   maar misleidend is de kop wel een beetje ;)
"Maximaal : Voor de echte grootverbruikers onder ons. Onbeperkt aantal opslagruimte, dataverkeer en domeinen"

26-01-2018 16:26
#1061

Beste Michael,

Dank voor je reactie en je feedback. Het is zeker niet onze insteek om te misleiden, in tegendeel zelfs want de veiligheid is natuurlijk voor iedereen belangrijker? We geven dit daarnaast ook netjes en inzichtelijk weer op de hosting pakketten pagina's en daarnaast ook nog in het hosting paneel zelf. Mocht je hier achteraf achter komen dan kan je altijd als je binnen de 14 dagen valt aanspraak maken op de niet goed, geld terug garantie.

Fijn weekend!

12-02-2018 15:59
#1116

" We geven dit daarnaast ook netjes en inzichtelijk weer op de hosting pakketten pagina's en daarnaast ook nog in het hosting paneel zelf "

 

in Maart 2017 stond er nog niets over op de website. 
ook in mijn paneel zie ik geen limiet. of  heeft mijn pakket  geen limiet ? of wordt er iets anders bedoeld ? - kortom onduidelijkheid ;)

 

 


 

 

12-02-2018 17:45
#1119

Beste Michael,

Volgens mij heeft het er destijds al wel gestaan, maar dat maakt het voor jou niet anders of minder vervelend, je hebt tenslotte een doel met je pakket wat je nu niet haalt. Je kan echter zoveel opslaan als je wil, alleen gaat het om het aantal files wat we nu beperken. Je kan hier op server niveau grote problemen mee ervaren en vooral verlies je ook veel performance. Iets wat jij niet nodig hebt, maar waarmee andere klanten elkaar wel kunnen gaan steken en dat is wat we niet willen met shared hosting. 

Binnenkort bieden we hiervoor ook een oplossing, wat nu nog in de test fase staat. Hiermee omzeilen we het probleem en kan je gewoon verder rustig doorgroeien met het doel om veel foto's op te slaan. Mocht je toch naar iets anders op zoek zijn en struikelen over het huidige inode limiet, dan snappen we dat en staan we je niet in de weg. We kunnen dan de huidige looptijd zonder probleem crediteren zodat je daarmee alsnog een geschikte oplossing voor je doel kunt vinden!

08-04-2018 11:44
#1281

Vimexx prima hosting tot nu toe! En prima service!

Maar: Hier nog een groot verbruiker, die binnen een week erachter komt dat de huidige inode limiet  niet toereikend zal zijn. Jammer dat dit pas duidelijk wordt  nadat je een hosting pakket hebt afgesloten en de website aan het opbouwen bent.  Dit zou beter moeten worden gecommuniceerd.
Hebben jullie al een oplossing, zoals voorgaande bericht is beschreven? 

11-04-2018 15:48
#1292

Beste Willem,

Dank voor je reactie.

Helaas hebben we nog niet de capaciteit beschikbaar waarmee we hetgeen wat mijn collega benoemt kunnen omzeilen. Wel geven we het altijd weer op de webhosting pagina om zodoende te voorkomen dat klanten hier later pas achterkomen, helaas blijkt in de praktijk dat klanten hier overheen kijken en vervolgens later pas achter de limiet komen als dit daadwerkelijk geraakt word, natuurlijk erg vervelend en daarom bekijken we nog steeds de mogelijkheden om dit te omzeilen.

Hopend hiermee je vraag beantwoord te hebben, mochten er nog vragen zijn dan vernemen wij die graag!

Met vriendelijke groet,

Naud

10-10-2018 11:43
#1695

Zit er nog verschil in de inodes limiet tussen de verschillende webhosting pakketen?

10-10-2018 19:52
#1696

Beste Bart,

Al onze Shared Hosting pakketten hebben hetzelfde inodes limiet (500.000).
Wanneer je een VPS of Dedicated Server afneemt is deze gehele omgeving van jezelf. Daar geldt dus geen inodes limiet.

Met vriendelijke groet,
Arnoud Rutgers
Medewerker Klantenservice

06-12-2018 20:42
#1788

In een reactie van een medewerker van Vimexx, gepubliceerd op 12-02-2018, staat dit geschreven:

Binnenkort bieden we hiervoor ook een oplossing, wat nu nog in de test fase staat. Hiermee omzeilen we het probleem en kan je gewoon verder rustig doorgroeien met het doel om veel foto's op te slaan. Mocht je toch naar iets anders op zoek zijn en struikelen over het huidige inode limiet, dan snappen we dat en staan we je niet in de weg. We kunnen dan de huidige looptijd zonder probleem crediteren zodat je daarmee alsnog een geschikte oplossing voor je doel kunt vinden!

 

Is er inmiddels een oplossing voor bedacht? Ik wil wel upgraden naar het Maximaal pakket, maar absoluut niet als er nog steeds een inode maximum op zit. 

 

- 5 van 5 sterren -